Saturday, August 6, 2011

alahai..buah melaka

assalamualaikum...

alhamdulillah,ari ni genap 6 hari umat Islam berpuasa kan. :) macam orang lain, bile berpuasa kt rumah mula la nak makan macam-macam terutama yang kita masak sendiri. aku pun 2x5 je.. kali ni aku nak makan buah melaka. 





nah!! amik kau~!! makanan ni la yang aku idamkan sejak dua ari lepas. so aku berazam la buat hari ni dengan bantuan mama terchenta.

kalo nak ikot kan, mudah sgt nk buat buah melaka ni. bahan pun xbanyak nk guna. so setengah jam je siap.

bila waktu berbuka puase tibe, papa dah bawak lari dulu kuih ni. hehe . takpe,makan yang lain dulu,sure la pa tak kan abiskan. :) 

lepas je siap makan nasi,waktu yang dinanti tiba gak. sekali, amik!!! masin gilerrrr......... aku tak ley nak telan pun. mama terlebih letak garam kt hampas kelapa tu!!!!

so, kami beramai-ramai la repair balik kuih tu. finally dapat makan. sedapppp sangat!!!!

pengalaman.... sweet. tak dapat dicari kt tempat lain. tapi ape2 pun thx untuk mama, along and lisa sebab tolong buat kuih ni! love uols~!

No comments:

Post a Comment